Pakkaus on tuotteen tärkein myynninedistäjä ja markkinointimateriaali – joskus jopa ainoa. Lisäksi sen on pidettävä tuote nipussa ja suojattava sitä sekä sen ympäristöä. Ympäriinsä lävähtävät kamat ja kädet sotkevat tahmat eivät edistä asiakastyytyväisyyttä – ei myöskään se, että pakkauksen avaamiseen tarvitaan sakset, saha ja sorkkarauta.

Brändipiru on suunnitellut satoja toimivia ja puhuttelevia pakkauksia sekä kuvioita ja kuoseja paitsi pakkauksiin myös tuotteisiin, kuten lautasliinoihin, mattoihin ja astioihin. Myös kirjan kannet ovat tavallaan pakkauksia. Niihin pitää kilpistää kirjan identiteetti visuaalisesti kiehtovalla ja ostokynnystä madaltavalla tavalla.

Onnistunut pakkauksen graafinen ilme perustuu yrityksen ja tuotteen henkeen ja arvoihin sekä tukee tuotteen markkinointia ja myyntiä. Sijoitus tuotebrändiin poikii tulosta.