Kerran elämässä voi päästä mukaan projektiin, jossa yhdistyvät Marlene Dietrichin rakastajatar, äveriään bermudalaisen öljysuvun perijätär Marion Carstairs, ja joukko hyvin erilaisia miehiä, joiden intohimona ovat puuveneet. Vuonna 1938 valmistunutta, Blue Marlinina tunnetuksi tullutta, 12 metrin luokkaan kuuluvaa purjevenettä oli alun perin rakennettu mainitulle, kilpaveneilijänä tunnetulle daamille. Värikkäiden vaiheiden jälkeen venekaunotar oli päätynyt liki raadoksi Sloveniaan.

Evli Pankin hallituksen puheenjohtaja Henrik Andersin osti unelmiensa veneen ja entisöi sen rakkaudella perinteitä vaalien. Hän ei halunnut tehdä kompromissejä eikä tinkiä laadusta. Miljoonaluokan remontti vei vuosia, ja sen ohessa elvytettiin sekä Kotkan Puuvenekeskus että suomalainen puuveneperinne. Puuvenekeskukseen perustettu maailmanluokan Red Sky -veistämö rakentaa nykyään myös uuden sukupolven unelmaveneitä.

Pääsin tiimin jatkeeksi Puuvenekeskuksen projektikoordinaattorin, everstiluutnantti Leo Skogströmin kutsumana, kun Blue Marlin -projekti huipentui veneen historiasta, entisöintiprosessista ja uudesta elämästä kertovaan kirjaan. Siinäkään ei haluttu tinkiä laadusta. Ainutlaatuisen veneen tarina sekä siihen liittyvä kulttuuriteko koottiin Blue Marlin -brändin arvoisesti kansien väliin.