Vuokkoset on tunnettu suomalainen brändi, jonka kehittämisessä olen ollut osallisena vuosia. Brändin rakentaminen vaatii pitkäjänteisyyttä sekä monipuolista ja laaja-alaista osaamista. Niitä on kertynyt Vuokkosten parissa parinkin brändiuudistuksen verran. Pitkäaikaiset, kestävät asiakassuhteet puolestaan kertovat osaamisen arvostuksesta ja keskinäisestä luottamuksesta.

Luotettavuus kuuluu puhtauden ja kotimaisuuden ohella myös tärkeimpiin Vuokkoset-brändin ominaisuuksiin. Vuokkoset tuotteissa voi luottaa siihen, että ne ovat hajusteettomia, väriaineettomia, kloorittomia eivätkä sisällä turhia kemikaaleja. Siitä kertovat myös Allergia- ja Astmaliiton tunnus sekä Joutsenmerkki.

Viestiä vietiin onnistuneesti eteenpäin esimerkiksi ”Made in Finland” -markkinointikonseptin ja suomalaisen tyttöenergian avulla. Tuotteiden puhdas luomupuuvilla, puhtaat ja raikkaat pakkaukset sekä viesteissä esiintyvien tyttöjen puhtaan valkoiset T-paidat puhuivat johdonmukaisesti samaa kieltä. Valikoimaa varten kehitetyt, täysin biohajoavat tuotteet vahvistivat edelleen valittua vastuullista linjaa.